PRAVIDLÁ PRE UPLATNENIE ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
1) ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1 Mgr. Barbara Skálová Kapciová, miestom podnikania Ulica závodu Matador 4030/4, 851 01 Bratislava – mestská časť Petržalka, Slovenská republika, IČO: 55525776, zapísaná v Živnostenskom registri SR vedenom Okresným úradom Bratislava, pod č. 110-329047 (ďalej len „Prevádzkovateľ“), ako dodávateľ Produktov, týmto v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa a Občianskym zákonníkom vydáva tieto Pravidlá pre uplatnenie zodpovednosti za vady.
1.2 Účelom tohto dokumentu je poskytnutie informácií Zákazníkom Prevádzkovateľa, ktorí sú Spotrebiteľmi o podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady Produktov ponúkaných a dodávaných Prevádzkovateľom.
1.3 Tento dokument je umiestnený na viditeľnom mieste v prevádzke a je zverejnený na webovom sídle Prevádzkovateľa
www.mamazment.sk.
2) DEFINÍCIE A INTERPRETÁCIA
2.1 Pojmy uvedené v tomto dokumente veľkým začiatočným písmenom majú význam (i) aký im prikladajú všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) Prevádzkovateľa dostupné na jeho webovom sídle a (ii) aký im prikladá tento dokument. V prípade rozporu medzi týmto dokumentom a VOP, majú prednosť ustanovenia VOP.
3) VADY PRODUKTU
3.1 Produkt má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
3.2 Prevádzkovateľ zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má Produkt v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Produktu. Pri Použitom Produkte Prevádzkovateľ zodpovedá za vady, ktoré má Produkt v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do roka od dodania Produktu. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa predchádzajúcej vety, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Produkt už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Produktu alebo vady.
3.3 Ak Prevádzkovateľ zodpovedá za vady Produktu, Zákazník má právo na (i) opravu Produktu, (ii) výmenu Produktu, (iii) zľavu z Ceny, (iv) odstúpenie od Zmluvy.
3.4 Zákazník môže odoprieť zaplatiť Cenu alebo jej časť, kým si Prevádzkovateľ nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže Zákazník je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením Ceny alebo jej časti. Zákazník zaplatí Cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností Prevádzkovateľom.
3.5 Práva zo zodpovednosti za vady a právo Zákazníka podľa bodu 3.3 môže Zákazník uplatniť, len ak vadu vytkol do 2 mesiacov od jej zistenia, najneskôr v lehote podľa bodu 3.2.
4) VYTKNUTIE VADY
4.1 Zákazník je oprávnený vytknúť vadu ktorýmkoľvek z nasledovných spôsobov:
(i) písomne alebo osobne na adrese: Ulica závodu Matador 4030/4, 851 01 Bratislava – mestská časť Petržalka, Slovenská republika, a
4.2 Pri vytknutí vady je Zákazník povinný uviesť minimálne nasledovné údaje:
• svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail);
• číslo objednávky Produktu;
• označenie a popis vady Produktu a spôsob, akým sa vada prejavuje / prejavila, ako aj časové vymedzenie, kedy podľa Zákazníka došlo k vade;
• uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybaveného uplatnenia zodpovednosti za vady (osobné prevzatie, zaslanie poštou alebo e-mailom), prípadne ďalšie potrebné údaje.
Prevádzkovateľ nezodpovedá za nesprávne alebo neúplné údaje uvedené Zákazníkom pri vytknutí vady, na ktorých opravu alebo doplnenie nie je možné Zákazníka vyzvať.
4.3 Prevádzkovateľ poskytne Zákazníkovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Zákazníkom. Prevádzkovateľ v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Táto lehota musí byť primeraná. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý Prevádzkovateľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu Produktu s prihliadnutím na povahu Produktu a povahu a závažnosť vady. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Prevádzkovateľ nemôže ovplyvniť.
4.4 Ak Prevádzkovateľ odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Zákazníkovi. Ak Zákazník znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Prevádzkovateľa za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Prevádzkovateľ nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa bod 3.5 nevzťahuje.
4.5 Zákazník má právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Prevádzkovateľ a uplatnením práv zo zodpovednosti za vady. Zákazník má taktiež právo na úhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu v súvislosti s vypracovaním znaleckého posudku alebo odborného posúdenia pri uplatnení zodpovednosti za vady. Právo na úhradu nákladov podľa tohto bodu musí Zákazník uplatniť u Prevádzkovateľa najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného Produktu, vyplatenia zľavy z Ceny alebo vrátenia Ceny po odstúpení od Zmluvy, inak právo zanikne.
4.6 Ak pred uzavretím Zmluvy alebo pred odoslaním Objednávky, Prevádzkovateľ oboznámil Zákazníka, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Prevádzkovateľa.
5) ODSTRÁNENIE VADY OPRAVOU ALEBO VÝMENOU PRODUKTU
5.1 Zákazník má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Produktu alebo opravou Produktu. Zákazník si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Prevádzkovateľovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Produkt bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Zákazníkovi značné ťažkosti.
5.2 Prevádzkovateľ môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúceho bodu.
5.3 Prevádzkovateľ opraví alebo vymení Produkt v primeranej lehote po tom, čo Zákazník vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Zákazníkovi s ohľadom na povahu Produktu a účel, na ktorý Zákazník Produkt požadoval.
5.4 Prevádzkovateľ dodá opravený Produkt alebo náhradný Produkt Zákazníkovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Zákazník dodal vadný Produkt, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Zákazník neprevezme Produkt v lehote 6 mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Prevádzkovateľ Produkt predať. Ak ide o Produkt väčšej hodnoty, Prevádzkovateľ Zákazníka o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Produktu. Prevádzkovateľ bezodkladne po predaji vyplatí Zákazníkovi výťažok z predaja Produktu po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Zákazník uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Prevádzkovateľom v oznámení o zamýšľanom predaji Produktu. Prevádzkovateľ môže Produkt na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Prevádzkovateľ účelne vynaložil na úschovu, a nákladov, ktoré by Prevádzkovateľ musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
6) ZĽAVA Z CENY A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
6.1 Zákazník má právo na primeranú zľavu z Ceny Produktu alebo môže odstúpiť od Zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
(i) Prevádzkovateľ Produkt neopravil ani nevymenil,
(ii) Prevádzkovateľ odmietol odstrániť vadu podľa bodu 5.2,
(iii) Prevádzkovateľ Produkt neopravil ani nevymenil podľa bodu 4.6,
(iv) Produkt má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene Produktu,
(v) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy, alebo
(vi) Prevádzkovateľ vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Zákazníka.
6.2 Pri posudzovaní práva Zákazníka na zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy podľa bodu 6.1 (iv) a (v) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota Produktu, povaha a závažnosť vady a možnosť od Zákazníka objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Prevádzkovateľa odstrániť vadu.
6.3 Zákazník nemôže odstúpiť od Zmluvy, ak sa Zákazník spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
6.4 Ak sa Zmluva týka kúpy viacerých Produktov, Zákazník môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému Produktu. Vo vzťahu k ostatným Produktom môže odstúpiť od Zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Produkty bez vadného Produktu.
6.5 Zákazník po odstúpení od Zmluvy alebo jej časti vráti Produkt Prevádzkovateľovi na náklady Prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ po odstúpení od Zmluvy vráti Zákazníkovi Cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia Produktu Prevádzkovateľovi alebo po preukázaní, že Zákazník zaslal Produkt Prevádzkovateľovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
6.6 Prevádzkovateľ vráti Cenu Zákazníkovi alebo mu vyplatí zľavu z Ceny rovnakým spôsobom, aký použil Zákazník pri zaplatení Ceny, ak Zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Prevádzkovateľ.
7) ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
7.1 Tento dokument tvorí neoddeliteľnú súčasť VOP a Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo ho kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia a súhlasu Zákazníka. Akékoľvek zmeny tohto dokumentu nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke Prevádzkovateľa.
7.2 Tento dokument nadobúda platnosť a účinnosť dňom 01.07.2024.